úterý, 08 září 2015 10:26

Jedu na sever...jedu na jih

Napsal(a)
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Panorama finského jezera po ránu

Jedna přísně tajná fotka, aneb "Sedíme tu jako dva pelikáni"

Pokud vám ve stanu prší (ne DO stanu, ale VE stanu), tak moc dlouho nespíte. Tenhle stan má tu výhodu, že nic nezmeškáte. Vstáváte totiž velmi brzy a zpravidla budíte ty šťastnější táborníky, kteří vlastní opravdové stany. Základem ovšem je tvářit se jako ranní ptáče a že vlastně takhle vstáváte vždy. Chcete fotit východ slunce, saunovat se, keškovat...hlavně neležet v mokrém spacáku.

Sauna už je roztopená

Po ranním saunování a osvěžení v jezeře (teplota vzduchu 8-9°C) jsme s chutí zbodli snídani...švédské stoly ve Finsku?! To jsme si nemohli nechat ujít! Poté následovalo CITO. Ikona udělala radost, ale kromě bourání stánků vlastně nebylo moc co uklízet. Všude byl pořádek a tak o těch pár petek jsme v lese sváděli souboje. Stejně nepatřily kačerům, ale už tu ležely dlouho. Během CITO jsme symbolicky odlovili eventovou keš Mega Hauho 2015.

Prach finských cest

Pak už nezbývalo než rozbít ležení a vyrazit zpátky k trajektu. V Helsinkách se projevila nevyspalost řidiče. I přes několikeré upozornění na wpt parkoviště to přejel o jednu odbočku dál. Obešli jsme několik nejbližších kešek. Rozhodně zajímavá byla keš GeoDog´s Island. Jak už název napovídá jde o oplocený ostrůvek zcela vyhrazený venčení psů. I tady po nich majitelé jejich výkaly uklízejí, ale mimo ostrov je nepouští na volno a dokonce psy měli tak vytrénované, že potřebu vykonávali teprve po projití bránou na Psí ostrov. Tenhle poznatek nás stál 60 euro pokuty. U našeho auta parkoval policejní vůz a policie nám nekompromisně udělila pokutu za špatné stání. Mají tu značky vtipně umístěné zhruba ve tří až čtyřmetrové výšce a tuhle navíc skrývaly větve. Smůla. Smlouvat se nedá. Pokutový blok byl vyplněný. Mohli jsme být rádi, že nám nedali botičku. Nestihli bychom trajekt. Nejen že není zrovna nejlevnější, ale musí se objednávat dopředu na konkrétní SPZ a typ auta.

Po překonání mořské překážky a krátké zastávce na několika krabičkách estonského powertrailu NKT míříme přímou cestou klikatě do Pärnu, kde máme další nocleh s odlovem krabiček. Hlavní cíl je vzácná ikona Pärnu webcam. Keš je zaměřená zhruba o třicet metrů od souřadnic. Při hledání té správné kamery zjišťujeme, kolik vševidoucích očí se skrývá na střechách, vchodech i fasádách kolem.

Na silnici z Pärnu těsně míjíme nejstarší pobaltskou keš Lighthouse stash. Bohužel je tu tak složitá dopravní situace (celá silnice E67 dostává nový povrch), že si jí na displeji všimnu až po cca. osmnácti kilometrech. Při představě, že budeme stát v těch kolonách znova od návratu rychle upouštíme. Někdy příště...

Místo ní tedy vybíráme jinou krabku blízko Baltu.

Vyhlídková keška u Baltu

Místo je to tak pěkné, že s Koulou neodolám a zaplaveme si v ledových vlnách Baltu. Voda je i přes velká vedra fakt, fakt ledová. Je to škoda, protože pláže jsou tady hezké.

Baltická ledárna

Další zastávka je plánovaná na místě zvaném Hora křížů poblíž města Šiauliai. "Hora"...ono je to spíš boulička, vyvýšenina, drn uprostřed pole. Přesto zajímavé místo, kam stojí za to se zajet podívat. Desítky, stovky, tisíce, desetitisíce křížů. Malých, velkých, obřích, dřevěných i kovových...je to úplné bludiště. Ohromující! Keška má pár DNF a je disable, přesto se pokusíme o nemožné a poměrně rychle nacházíme krabku v perfektní kondici. Udivující je, že s tím hintem a zaměřením jí někdo nenašel.

Hora křížů

Odtud již míříme přímo do naší cílové destinace Klaipéda. Po ubytování v pěkném penzionu SunKiss (recepční umí jen rusky a litevsky) rychle svištíme do krámu nakoupit. Naštěstí, naštěstí je obchod jenom kilometr a půl od hotelu. Těsně před parkovištěm něco v autě praskne, zasviští a je hotovo. Vystupovat! Konečná!

Odtlačíme auto, nakoupíme si a začíná martyrium s pojišťovnou. Číslo na které se dovoláte z celého světa vůbec nejde vytočit v jakémkoli formátu. Z domova se holky dovolají a operátor poskytne jiné číslo. Na to už se dovolat dá, ale prý naše smlouva vůbec není zanesena v systému. Paráda. Ráno moudřejší večera. Dáme si pizzu...mimochodem je výborná. Kuchtíci nám zatančí během přípravy, prodavačka má nějaké dotazy v litevštině. Koukáme jako puci co vůbec chce. Ohóoo...tady podávají pizzu s omáčkou a ona chtěla vědět, jakou že to chceme. Nějakou nám k tomu vybrala sama a s omáčkou je to fakt výborné.

Horší je to s pivíčkem na dobrou noc. U pokladny nám plechovky s pivem vezmou. Co je?! 22:00! Po desáté už se nesmí prodávat alkohol!

Jak podotýká Ondra:

"Smutná země!"

No nic. Češi, stejně jako místní se předzásobí. Otevřeli jsme si tedy svoje plechovky a jali se malovat neradostnou budoucnost jak dál. Pěšky, vlakem, stopem?!

Ráno bylo opravdu moudřejší večera. Pojišťovna pro nás posílá rychlého posla s odtahovkou. Máme celý volný den a ještě nikdo nebude muset řídit. Takže vzhůru na kešky. Původní plán byl odlov kosy, která má padesát kilometrů a končí až v Kaliningradské oblasti. Trajekt nacházíme víceméně náhodou, ale cíl byl splněn. Dali jsme si kolečko kešek, nějaký ten Švyturis na cestu a když jsme s Koulou uviděli tu nádhernou pláž, tak jsme podruhé neodolali a zaplavali si v ledovém moři.

Klaipéda

Bylo tu tak pěkně (i před dvě DNF), že jsme na trajekt museli utíkat. Neujel nám :-) Ráno v sedm přijíždí odtahovka a my vyrážíme domů směr Náchod. Jak cestou zjišťujeme, tak řidič vůbec nespal a těch cca.1300km dává v jednom kuse! Občas ho tedy nutíme zastavit a zdřímnout si. Bohužel má geniální schopnost při zastavení trefit místo, kde není široko-daleko ani jedna krabička. No nic, i tak jsme daleko přesáhli plánovaný limit "asi 40 krabiček cestou".

Souhrnem jsme najeli zhruba 4600 kilometrů, nasbírali 24 kešek ve Finsku, 27 v Estonsku, 9 v Lotyšsku, 34 v Litvě a pár krabiček v Polsku.

Získáváme cenný suvenýr finského megáče:

Speciální srpnový suvenýr:

A taky pár národních suvenýrů:

Typy nalezených keší:

Fotogalerie:

Baltic Tour 2015

Finsko 13-19.8.2015

Přečteno 9314 krát Naposledy změněno pondělí, 30 listopad 2015 17:59
Pro psaní komentářů se přihlašte